maandag 9 april 2018

Fanclubdag 2018

Zoals meeste fans en leden van de fanclub, ben ik ook naar de fanclubdag geweest in Nieuwegein.

Even wat boeken laten signeren, snuffelen bij de standjes en verder vrij weinig doen.

Nu moet er voor dit verhaal even een dingetje vooraf. In een soort opwelling heb ik een brief gestuurd naar de Studio. Ik moest en zou weten hoe de Heldenmaker in elkaar stak. Mijn vragen waren praktisch ook de vragen die ik eerder hier op blogger had gepost.

Nog een ander dingetje vooraf; via de Versus kwam ik er achter dat je een tekening kon laten plaatsen door Luc, Peter of Christiaan Verhaeghe. Je kon reageren tot 31 maart. Op 30 maart bedacht ik me dat ik dit nog even wilde doen en ja hoor, ik werd uitgekozen om een tekening van Peter te krijgen.

's Ochtends in de rij gestaan - met hubby - om SOS Snowbell en Planeetvreter te laten signeren. Op het moment dat ik bij Luc voor zijn neus stond, noemde hij mijn naam... En gaf hij aan dat hij mijn brief had gelezen. (Ik had het dinsdag verstuurd, had niet eens de hoop dat het voor vrijdag zou aankomen) En ook Luc wilde wel de antwoorden weten op mijn vragen.

Bijzonder dat hij mijn naam kon noemen, want ik heb nooit een foto meegestuurd. Ik heb een vrij bijzondere achternaam - ligt er alleen aan waar je bent, in mijn geboortedorp is het een vrij normale naam - dus er zijn 2 mogelijkheden.
1. Hij heeft me gegoogled/ op Facebook gezocht (ben ook 'vrienden' met hem op Facebook, dit is dus een vrij grote mogelijkheid)
2. Ik heb deze blog ook in mijn brief gezet... En die foto van mij is vrij recent... Ook een goede mogelijkheid.

Oh ja, en mijn hubby wist niets van die brief af, dus moest ik dit ook nog even verklaren hoe het zat. (Nee, zo ver ik het weet, weet hij ook niets van deze blog af. My little dark secret to him)

Even rondgesnuffeld op de markt en kwam ik nog 2 luisterverhalen op cassettes tegen die ik nog niet had. (en voor een klein prijsje ook)

's Middags dus een tekening van Peter gekregen. Krimsonia, because she's real bad-ass en het blijft gaaf om het album te lezen.

Ik heb welgeteld 2 vragen gesteld - durf nooit met de tekenaars te praten als ze aan het werk zijn, bang om ze af te leiden - en die kan ik hier dus ook geven.

1. Waarom die wasbakken. Antwoord kwam van Luc; Lambik was een loodgieter (is misschien nog steeds) Logisch... ergens toch wel logisch...
2. Waarom die ijsberen? Waarom in pak en niet gewoon alleen een ijsbeer? Daar kreeg ik helaas geen antwoord op die dag. Had het album ook niet bij me en Peter kon het zich niet meer herinneren... Dat antwoord komt hopelijk nog.



Na de tekening maar even gebleven voor de loting. Waren er toch nog.

Mijn familie en schoonfamilie weet dat ik van tijd tot tijd dingen win. Facebook voornamelijk, heel soms online andere dingen. En dus ook met lotingen bij een fandag. (zal ook hier vertellen dat dit soort geluk niet werkt met geld. Ooit geprobeerd, lukt niet)

Twee puzzels gewonnen van Puzzelman. Efteling Elfjes en Circusbaron...



Al om al een super leuke dag. Volgend jaar zeker weer!

xxx'jes
Eszie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten