woensdag 28 maart 2018

Uitgaves in voorbereiding... 2018

Oké, er is al één uitgave uitgegeven dit jaar, ik ben een beetje flink aan de late kant, maar alsnog wil ik deze post doen.

Misschien gedeeltelijk ook vanwege het feit dat er niets bekend was over de laatste twee albums.

Vandaag kreeg ik via mijn favoriete kanalen bericht over het allerlaatste album van dit jaar, drie/vier dagen geleden kwam er bericht over de een-na-laatste album van dit jaar.

In deze post dus een overzicht met de albums en ik kan je vertellen, ik stond te stuiteren over een van de verhalen. Als je al wat weet van de samenvattingen en van mij, dan weet je waarschijnlijk over welk album ik het heb....

13 juni: Barabas 2.0
13 juni: Kronieken van Amoras; Zaak Krimson #3
12 sep.: Operatie Siggy
Decem: Chronos en Chaos

Hieronder volgt de samenvattingen die vandaag de dag bekend zijn en een inzicht van mijzelf van wat ik persoonlijk verwacht van de verhalen. Alleen voor de Kronieken van Amoras zal ik een spoiler geven over nummer 2, de rest is spoiler vrij, omdat ik nu - 28-3 - niet weet wat er gaat gebeuren.


Barabas 2.0, nummer 344. Barabas maakt een uitvinding die iedereen gelukkig moet maken. Maar ja, de mens is nu eenmaal wispelturig, dus dat belooft niets goeds.
Tijdens mijn 'maandelijkse' forumbezoeken (het voelt alsof ik ze maandelijks doe) kwam een van de forumgebruikers met de vergelijking van één van de eerste afleveringen van Doctor Who in 2017. Hier waren er ook robots die gemaakt waren om de mens gelukkig te houden.
De samenvatting spreekt ook over een 'onverwachte tegenstander'. Tja... als mijn brein hier dan over moet gaan denken... Dan denk ik dat Sidonia die apparaten zo ver heeft gekregen dat Lambik nu samen met haar is. En dat zij dan nu de 'onverwachte tegenstander' is.

Kronieken van Amoras; Zaak Krimson #3 Eindelijk, het laatste gedeelte van de Kronieken, zaak Krimson. Barabas snapt niet waarom hij ineens opduikt in een herinnering van Lambik en besluit terug te gaan naar het verleden om te zien wat er is gebeurd. Door een vreselijke keuze van Barabas loopt het anders dan hij verwacht.
Eindelijk! De cliffhanger wordt vervolgd! Ik ben zo benieuwd hoe dit afloopt. Het helpt zeker niet dat Cambré van tijd tot tijd ook schetsen plaatst op zijn Facebookpagina. Enige jammere is dat het tegelijkertijd uit komt met nr. 344. Niet vanwege de kosten, maar als het iets eerder/later uit kwam, dan hoef je niet zo lang te wachten op de volgende.

Operatie Siggy, nummer 345. Suske en Wiske vinden oude spullen van Sidonia op zolder, waaronder een verlovingsring. Het blijkt dat Sidonia bij het altaar is achtergelaten door haar eerdere geliefde en alles wordt erger als Suske en Wiske de ring online zetten.
Je wilt niet weten hoe hoog ik sprong toen ik dit las. Ik stuiter nog steeds door de hele kamer, ik geloof dat de adrenaline nog steeds door mijn bloed heen raast. Ik schrijf al jaren fanfics. Een tijdlang ook Engels, waardoor Suske en Wiske werden verwaarloosd, maar er is er 1 die me heel goed bij blijft die ik vroeger heb geschreven. Met Operatie Siggy in het zicht, ga ik deze fanfic herschrijven op de manier waarop ik nu schrijf. Waar gaat het over? Sidonia, die is achtergelaten bij het altaar. Door wie? Fé Holksong. Een alternative variant van het einde van Briesende Bruid.(Hoewel ik toch wel 99% zeker weet dat dit album niet over Fé zal gaan.)
Dit is een van de vele redenen waarom ik zo dol ben op Peter en Luc. Want dit is niet de eerste keer dat ze iets maken waar ik heeeeeel blij mee ben. Lijdende Leiden, Krimsonia en Heldenmaker zijn een paar verhalen van de vele waarbij heel duidelijk is dat zij toch iets zien in Sidonia en Lambik samen. (en dan heb je ook nog mijn 'guilty pleasure' Tragische Tante)
En dan zijn 6 maanden lang... Hopelijk iets minder, dat er binnenkort iets online komt waarbij ik toch iets meer kan zien. *stuiter, stuiter*
Daarnaast vind ik het ook vrij bijzonder dat je een kijkje krijgt in de jongere jaren van Sidonia. Hoewel er wel wat bekend is over de familie Stiefrijke, zijn er nog genoeg dingen die niet bekend zijn. Wiske's ouders, Sidonia's moeder en inderdaad dus ook Sidonia's verleden. En wat zou ik graag, zo graag willen dat ik Luc & Peter kon ontmoeten, onder vier ogen. Echt openhartig vragen wat ze vinden van een relatie tussen Sidonia en Lambik en ik heb nog zo veel vragen over Heldenmaker. Voornamelijk beginnend met Waarom?

Chronos en Chaos, nummer 346. Klokken lopen bij iedereen anders. Bij Sidonia gaat het te snel, bij Lambik lopen de klokken normaal en bij Jerom weer te langzaam. Dan blijkt dat Chaos zijn broer Chronos heeft opgesloten. Een wervelend avontuur staat de vriendengroep te wachten.
Geen idee wat ik hiervan moet gaan vinden. Nope, not a clue. Het klinkt vrijwel als een Griekse tragedie, maar dit is zodanig vaag (zoals alle andere samenvattingen, zoals altijd) dat ik geen idee heb. Ook denk ik dat er voorlopig geen ander album zal komen als zijn voorganger.

Waarschijnlijk sta je minder te springen als ik voor sommige albums. Misschien stuiter je harder dan ik voor andere albums die er aan zitten te komen. Wat ik wel weet, is dat ik wat geld opzij zet voor Operatie Siggy, Barabas 2.0 en Kronieken van Amoras.

All we can do is just sit and wait, as fast as we can :)

xxx'jes
Eszie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten